pátek 29. června 2012

Excusez-moi, où est le Louvre, s'il vous plaît?

Takže, konečně prázdniny. Co jsem přijela z Francie, učila jsem se dlouho do noci, abych si v posledních dvou týdnech vytáhla známky. Neměla jsem čas na nic jiného (když pominu psaní povídky, aerobik a takový věci). No, vlastně jsem čas měla, ale nechtělo se mi sem něco dávat :D

Ve Francii bylo krásně. Při cestě tam mi bylo blbě, než jsme dojeli do Rožmitálu, už se mi tak motala hlava, že jsem si začala říkat, že to byl blbý nápad někam jezdit. Ale opakovala jsem si pořád, že je mi dobře (ach ta síla myšlenek) a že je dobře i Mac (která nakonec jela, protože se jí dopoledne udělalo dobře, ale jakmile jsme vyjeli, měla horečku). A pomohlo to. Nakonec jsme v úterý 12. dojeli pomuchlaní do Paříže a vystoupili u Notre Damu. Já a Mac jsme měly trochu intenzivnější zážitek, protože jsme četly Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela (je to fantasy, ale autor čerpá z minulosti a píše se tam o děsně zajímavých věcech. Byli v San Franciscu, v Londýně, v Paříži... a právě před Notre Damem jsou místa, o kterých se píše v té knize, že se s jejich pomocí dá dostat do jiných měst, takové brány. Takže jsme na to obě zíraly s absolutně stupidním úsměvem a přály si to vyzkoušet :D).
Notre Dame v celé své kráse :)
Potom jsme se vydali k soše někoho (už nevím jaký král to byl) na koni. Okolo byla na plotu spousta zámků, jak si zamilované páry, přátelé atd. slibovali věrnost až za hrob. Příště, až pojedu do Francie, beru s sebou zámek.

Já a Mac se zámky. Třeba si taky někdy takhle jeden připneme :) (nemyslím si :D)

Poté jsme se vydali do Musée d' Orsay, které bylo původně vlakové nádraží. Měli jsme rozchod asi 3 hodiny, ale docela jsme se nudili, takže jsme si sedli na lavičky a povídali si. Nakonec jsem se spolužákem vyrazila na cestu za objevením pohledu na celé muzeum (bože, to znělo divně :D). Našli jsme to celkem snadno, nejdřív jsme sice šli na druhou stranu a objevili jsme náádherné hodiny (jestli někdo z vás viděl Huga, tak byly podobné jako ty, po kterých lezl). No a když jsme chtěli sejít zpátky dolů, bloudili jsme po divných schodech a celkově všude mezi obrazy, dokonce jsme vlezli na eskalátory, ze kterých nešlo vystoupit a vyjeli jsme až nahoru (znovu), a nemohli jsme se dostat dolů :D Nakonec jsme ale poznali jeden z obrazů, které jsme míjeli při cestě tam, a úspěšně jsme dorazili na sraz.
Před muzeem jsme čekali snad hodinu v obrovské frontě, takže jsme zabíjeli čas kravinama... a já jsem tam posnídala mrkev :D
Nádherný :3

Pohled shora...
A detail hodin. Awesome *___*

Potom následovala invalidovna, kde jsme všichni nervózní podupávali, protože jen kousek od nás byla Eiffelovka (a na tu se snad každý těšil nejvíc - ale já ne :D)

Uvnitř stála rakev (chtěla jsem napsat hrobka... vlastně ani nevím, co to je :D) Napoleona.


Fotka u francouzského koše před invalidovnou :D
(Kdybych teď měla na sobě lolitu, mohla bych napsat Trash loli :D)

No a naše poslední zastávka toho dne byla samozřejmě Eiffelovka. Chtěla jsem po Mac, ať mi udělá skákací fotku, a protože jsem měla kameru, mohla jsem si pak z toho vystříhat ty záběry, které jsem chtěla. A docela mi šlo o čas, protože mi zbývalo fakt málo baterky. Když Mac natáčela, nejdřív to vzala bez Eiffelovky, prostě jenom mě (za ten týden jsem zjistila, že fotí ještě hůř než já... když chci vyfotit s nějakou památkou, fotí jen mě nebo tu památku :D) a když to natáčela podruhé, najednou se kamera vypnula a už nechtěla naskočit. Takže mi nakonec fotku udělala spolužačka :)
Musím říct, že ten park byl na tom to nejzajímavější. Samotná věž mi přišla obyčejná (ne že by byla nějak všední, jen prostě se mi nelíbí věci, které se líbí všem - jako Vánoce, narozeniny, psi, Eiffelovka... :D ne, to já jen tak říkám :D ale někdy mi to vážně leze na mozek :D). Každopádně, teď, když jsem jí viděla naživo, takhle z dálky byla super.
Poté jsme odjížděli do Rouenu do Formule 1. Naštěstí, navzdory tomu, co jsme o F1 slyšeli, sprcha tam byla a i sladké snídani ušly. Pokoje byly hezké, až na to, že jsem se asi pětkrát praštila do hlavy... ale nebyla jsem sama :D
Jinak jsem si zapamatovala jak náš kód, tak i kód pokoje, ve kterém byla Mac, takže jsem jim tam pořád lezla :D
Pohled do pokoje od dveří.

Skvělá postel, na které jsem spala se spolužačkou.

Tady nahoře spala druhá spolužačka (you don't say? :D)

A zrcadlo, ke kterému jsem se nechtěla moc cpát, takže jsem radši chodila k Mac :D


Normandie
Jak jsem plánovala to oblečení, počasí mě donutilo celé to přeházet. Protože ve středu byla vážně kosa.
Nejdříve jsme jeli do katedrály v Rouenu (mám za to, že se taky jmenovala Notre Dame), kde mě absolutně uchvátila mozaika, svíčky a holka s úžasnýma legínama *___*
Ta věž byla tak vysoká, že se tam ani nevešla :D


*__*

Myslím, že je poznat, co jsem nefotila já, že ano? :D

Potom jsme se vydali do Bayeux na tapiserii, kdy Vilém Dobyvatel dobyl Anglii. Stal se zázrak a oni měli taková ta mluvítka i v češtině! Protože koukat se na obrázky vám nic neřekne, ani s podrobným popisem jsem přes půlku děje odehrávajícího se na tapiserii ani nezaregistrovala... :D
Krátce po rozchody v Bayeux jsme nasedli do busu a dojeli na vyloďovací pláže WW2. To nám začalo pršet a jelikož jsem neměla deštník a pod Maciným se už schovával spolužák se spolužačkou, zmokla jsem. Nevadilo mi to, jen mě mrzelo, že jsem se nemohla na ty bunkry (či co to bylo) podívat zblízka, protože by se mi rozmočily boty. Mac tam šla a její skoro nové oxfordky dopadly žalostně.

Nakonec jsme jeli strašně dlouho na Mont Saint Michel. To se už vyjasnilo a začalo hřát sluníčko. Vylezli jsme nahoru a podnikli menší photoshoot :D

Nádhera... :3

Nádherné uličky :)



Mac... :D Táhly jsme se takovou dálku od MSM až na parkoviště, to chtělo pauzu :D


Tuhle fotku mám ráda, vznikla potom, co jsme si koupily makronky :3
(btw: konečně jsem je ochutnala a cítila jsem se jako v nebi... ^^ :3)


Její oxfordky, ze kterých se začala odlupovat podrážka... :D



Dva spolužáci, se kterými byla Mac na pokoji. Snad jim nebude vadit, že jsou zveřejnění :D


Malá pauza na dojídání makronek :3
Versailles
Ve středu jsme jeli do Versailles. Tam jsem se z celého zájezdu těšila nejvíc. Počáteční nadšení mě opadlo až poté, co jsme procházeli zahradami. Byly krásné, ale když už jsme šli přes půl hodiny (ne-li déle) a ještě jsme ani nevyšli z areálu, už jsem trochu necítila nohy. A návštěvy těch sídel pro královské milenky (myslím, že to byly Velký a Malý Trianon nebo nějak tak podobně... :D), ty nás nudily nejvíc, protože jsme byli tak unavení, že nás to prostě už nezajímalo. Takže mezitím, co si to tam učitelky procházely, my si kecli před Trianon, trhali růže a svačili.

Moi et Margaret, nejdřív rozmýšlející se, jakou pózu provedeme, a později už provádějící :D
A samotná Mac :D




Nádherné Versailleské zahrady :)



Lvi potažení krajkou... to se mi líbilo :D

Něco, co nikdo nechápal, proč to tam je. Říkala jsem tomu Como se llama, což teda nemá s lamou nic společného, ale ty barvy mi prostě připomněly tohle video :D


Tuhle sochu jsme se určitě učili ve výtvarce, určitě :D

Před Ludvíkem nevímkolikátým :D
Jedna z kašen, kterých tam bylo vážně hodně.
Potom jsme šli do zahrad, kde si Marie Antoinetta hrála na venkovanku. Vybodli jsme se na to a sedli jsme si, načež se k nám přidala i učitelka.

Mac s jasmínem a růží :3

No a potom jsme jeli do Montmartru. Odtamtud moc fotek nemám, protože to byl náš první pořádný rozchod a já a Mac jsme hledaly nějaký skvělý francouzský sekáč. Problém byl, že nás vysadili u hřbitova (náádhernýho hřbitova!!!) a řekli nám, že se sejdeme v ulici Rochechouard (nějak tak se jmenovala), která je hned pod Sacré-Coeur. Ale my nějak nemohli trefit :D Nakonec se naše parta rozdělila a každý si šel po svém. Takže jsme s Mac a ještě jednou spolužačkou vyrazily hledat levný hadry. A našly jsme. Potom jsme šly na Sacré-Coeur, kde nás přepadli černoši a začali nám na prstech motat náramky. Radši ani nebudu psát, kolik za ně chtěli... Každopádně, nikdy ho nesundám, protože za takový prachy jsem mohla mít boty, který tam kamarádka koupila (ale ty byly levný, kdežto za náramek je to trochu moc). No tak co, tak jsme jim pomohly si vydělat a daly jim téma k diskuzi, proč ne? :D No a našly jsme božský krámek se suvenýry *__*
Sacré-Coeur, o kterém se píše v Nikolasovi. Tam jsem se tak těšila! Ale ti černoši mi to trochu zkazili... a ještě nás začali pronásledovat holubi :D

Tam to musí bejt hustý :)

Spolužáci dělající kraviny :D



Taky bych si přála mít takovou hrobku. Byla tam jedna tak nehorázně vysoká, že buď měl ten člověk vážně moc prachů a hrozně moc si o sobě myslel, a nebo to byl někdo slavnej... :D

Ten večer jsme přejížděli do F1 u Paříže, kde to vypadalo skoro stejně jako v Rouenu (například povlečení nebo úplně stejnej modrej pruh), jen v něčem lepší (větší zrcadlo) a v něčem horší (ošklivý tlačítka na kódy :D). 

Paříž
Ve čtvrtek nás čekala celodenní Paříž.
 Někdy kolem deváté nás vysadili na Rue de Rivoli, prošli s námi kolem Louvru, Les Halles až k rafinérii, a tam nás nechali, ať si jdeme kam chceme, ale ať jsme ve dvě (nebo ve dvanáct? :D) u Louvru. Takže jsme šly nakupovat :D Koupily jsme si s Mac skoro stejný boty na způsob oxfordek, akorát že s podpatkem. Už dvakrát jsem v nich ťapkala do školy a musím říct, že se na podpatcích asi nikdy nenaučím :D A když nás začal dohánět čas, samozřejmě že jsme nemohly trefit, to je normálka. Takže jsme se musely ptát. Pomohla nám hlavně věta: "Excusez-moi, où est le Louvre, s'il vous plaît?" :D Nakonec jsme přiběhly jako poslední pár minut po dané hodině. 
Pak jsme si procházeli Louvre. Nacpali jsme se do místnosti s Monou Lisou (fakt děsně zajímavý :D) a potom už jen poposedávali u různých obrazů. Takhle jsme viděli třeba i Rubensovy obrazy. Nakonec jsme hledali Rembrandta, fakt mě to zajímalo (ano, po tom, co jsem viděla ten film :D). Byl to trochu boj, ale povedlo se :D A Titus mě totálně fascinoval *__* :D
Le Louvre :)


Uvnitř místo našeho odpočinku (jedno z míst :D)



Před (nebo za?) Louvrem. (musím říct, že už mám ve vzpomínkách trochu zmatek, takže nevím, jestli tohle bylo na ceste do Louvru nebo z Louvru...)

Pyramida :)
Nejspíš se neumím fotit normálně... :D

V Les Halles, uprostřed nákupního centra, pokreslovali klavíry! Bylo to absolutně supéér :)

Rafinérie, u které nám daly učitelky rozchod.

A *nezajímavá* Mona Lisa. Bylo u ní docela narváno :D

V Louvru jsme se mohli toulat jak dlouho jsme chtěli, ale odchod z něj byl povolený až od páté hodiny. Takže po páté jsme se Mac, já a spolužačky sebraly a vydaly jsme se za Napoleonův oblouk (nebo co to bylo :D) až k rybníčku, kde jsme posvačily neslanou bagetu (fakt hnus... :D), 4 dny starý eidam a mozzarellu. Potom jsme šly někam dál a hledaly jsme nějaký normální supermarket s jídlem, až jsme nakonec došly na Rue du Royale (asi nějak tak :D), ulici se samými butiky a značkovými věcmi. Takže si asi umíte představit, jak jsme měly vykulený oči, když jsme najednou prošly kolem Chanelu, Prady, Gucciho, Burberry, Yves Saint Laurent... Jak později řekla spolužačka: "Měly jsme se u toho vyfotit, takhle nám to nikdo nebude věřit."
Jinak, když už jsme sehnaly jídlo na cestu, já a Mac jsme si sedly k fontáně (do který jí ulítl klobouk, ale naštěstí ho vytáhla) a jen tak vegetovaly. Potom jsme rychle spěchaly na sraz.
Když jsme všichni nasedli do busu, zavezl nás po Champs-Elysées až k Vítěznému oblouku. Tím teda náš výlet skončil.
Napoleonův oblouk a za ním černoši prodávající Eiffelovky :)

Na cestě zpátky... no, moc si toho z ní nepamatuju, jen vím, že mi zase bylo špatně v úseku od Rožmitálu dál :D A co bych řekla na závěr... Nemůžu se dočkat, až tam pojedu znova :)

Jo, spolužačka se vyfotila v tom tílku ode mě :)

Přijeli jsme v sobotu dopoledne a já jsem potom asi ve dvě hodiny jela s mamkou a její kamarádkou návrhářkou do Prahy. Šly jsme do kavárny Potmě, což byl úplně skvělý zážitek, a potom na running sushi. Prostě super den, i když jsem byla utahaná jak pes. Den předtím jsme chodili 9 hodin po Paříži, pak 14 hodin cesty autobusem... Do postele jsem padla jako zabitá :D

To je z Francie vše, teď už budu mít čas, abych vám nastínila, co se událo dál :)
Vaše Chilli :)









Žádné komentáře:

Okomentovat